Jul Afton!!!!!

Sitter vid mormors bärbara och har skapligt tråkigt;) plutt att knapparna sitter helt verd på den här datorn;) sorry att jag inte uppdaterat nått under dagen men jag antar att inte så många läser eftersom det är julafton i dag. men jag skulle skrivit imorse men det vart inte så för jag hann inte. aja, kan ju berätta dagen.

började med att vakna vid 10. käkade och sånt och klockan 11 vart det duschen och sen sminkning. prövade ögonskuggor fårn det där settet som jag fick på mikn födelsedag och det vart lite svart, metallik grå och blå grön i ungifär samma förg som klänningen jag har. till det vart det att pröva nya diormascaran och lösöginfransar;) riktigt najs . fast ögonskuggorna va faktisk dåliga för det spulade hela tiden ner på kinden när man målade och så vart det prikar å när man skulle borsta bort det så vart det långa streck ist och vart skit fult och kladdigt men när jag var klar med själva målningen så tog jag foundation igen på dom ställena det va tvart och sånt så det vart bra endå;) sen fixade jag håret. det vart platttångs lockar bara lite smått i topparna och upsatt lugg. sen vid 2  åkte vi förbi min tränare hasse och lämnade en julklapp. hoppas han blev glad. och sen åkte vi vidare till mormor och hasse. där käkade vi sen vid 4a ( ovanligt tidigt ) så kom tomten, och tomten va jag ;D fast jag va tomte mor;) mkt mkt roligt. jag har aldrig fått varit jultomte för minna kusiner tror ju på tomten, endel iaf. och då om jag är borta så märker dom de men denhär gången jcik det bra endå för det är bara en som tror på tomten. haha men ni får bilder sen;) sen vart det paketutdelning och jag fick en grå kofta från martin och alle, en perfym från syster, en bok, ett armband och nånting som jag inte kommer ihåg, av mamma och pappa (fick ju systemkameran så det vart bara några små julklappar ist) och 600 av mormor och hasse:) nu äre bara vår familj som är kvar för moster har åkt hem.

jag måste säga att julaftponarna bara blir tråkigare och tråkigare för varje år. jag tror jag börjar växa ifrån spänningen och förväntingarna påjulafton. vist äre kul med paket och tomten men allt går så fort och det blir mindre och mindre tradiskon i det hela. tex å brukar vi alltid uppna ett morgonpaket efter frukost men i år gjorde vi det inte, lite tråkigt tycker jag. men men. nästa år blir det mer okända paket än det här för dehär året viste jag vad det va i alla paket från mamma och pappa. ävwen om det inte var så många men endå.  och inte ens hade vi en riktig julgran här hos mormor, det va typ en min gran i plast som stog och lös;) vist äre väl lite kul med förendringar. det är inte det men jag gillar inte förendringar på julafton för det är ju en enda traditonella dagen på hela året.

men men, dethär vart ett långt inlägg men vafan det är ju julafton så spela roll;) ska väll åka hem om ett tag, resten sitter och spelar kort medans jag sittar vi datorn. sen kasnke vi ska hem till alles family och snabbfira och ge ut lite julklappar.  och sen blir det väll datorn när man kommer hem. bilder laddar jag upp imorgon kväll för imorn ska jag till faster och fira jul med pappas släckt en snabbis eftersom vi va hoss mammas släckt today. men hoppas alla har haft en grymt bra jul afton och till er andra så hoppas jag att den blir bättre. god jul :)<3 ciao~

haha jag gillar att min morfar just frågade vad hans sons tjej hetta. haha lite små kul måste jag säga, han hade väll glömt bort eller nått ;)

Kommentarer
Postat av: sofia favaro

God Jul Louise! :D

Jag förstår hur du menar med att det är jobbigt att det ändras, för julafton ska vara som det alltid har varit. :o

Min spänning fanns inte alls i år, eller jo lite när det kom en oväntad tomte som visade sig vara grannens son :D

2008-12-24 @ 23:25:34
URL: http://favaro.blogg.se/
Postat av: sofia favaro

svar: haha fint , lollo tomtemor ;D jag delade ut paketen, men jag var inte utklädd :(

2008-12-24 @ 23:43:30
URL: http://favaro.blogg.se/
Postat av: Karin

That's life! Ju äldre man blir - ju mindre blir julen! Och klapparna också. Men det innebär också att jag som är "halvgammal" slipper julstöket eftersom barnen med familjer övertar den rollen. Det kallar jag "jul"! Tack och lov! Dagen namn är "Eva" - och jag vill hålla en tyst minut för din moster som inte finns med oss längre - men som finns i minnet. God Jul och kram från mig!

2008-12-25 @ 00:01:28
Postat av: sofia favaro

svar: haha okej xD du får komma som tomte till skolan sen , så får jag se din otroliga skådespelar insats ;D

2008-12-25 @ 00:08:09
URL: http://favaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0